رویداد بین المللی روزهای مزرعه ایران

برای اولین بار، رویداد بین المللی روزهای مزرعه ایران در کرج برپا شد، رویداد بین المللی روزهای مزرعه ایران در پی تفاهم معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و انجمن کشاورزی آلمان(DLG ) در اردیبهشت ماه برای اولین بار برپا شد.

حامد ایرانی مدیرعامل شرکت برساز رویداد پارس در این زمینه اظهارداشت: در پی توافق معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و انجمن کشاورزی آلمان (DLG )، مقرر شد تا این رویداد بین المللی با همکاری شرکت برساز رویداد پارس به عنوان شرکت مجری برگزاری نمایشگاه های بین المللی در زمینه کشاورزی و صنایع غذایی و همچنین شرکت (IFW Expo) و مشارکت موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر از 20 الی 22 اردیبهشت 96 در کرج برگزار شود.

وی افزود: زمینی 8 هکتاری از مزرعه 500 هکتاری مرکز تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برای این امر در نظر گرفته شد و تعداد 35 شرکت داخلی و خارجی جهت حضور در آن اعلام آمادگی نمودند. از آذر ماه سال گذشته نیز بذر شرکت های مختلف با توجه به دستورالعمل شرکت های مشارکت کننده در این زمین پیاده سازی شد.

ایرانی با بیان اینکه این نمایشگاه و رویداد بین المللی در سطح استانداردهای اروپا و برای اولین بار در ایران برپا شد، گفت: در این رویداد مهم، ارقام اصلاح شده از محصولات مختلف از جمله گندم، جو، کلزا، گلرنگ، ذرت و چغندر به صورت کرت های طبیعی و زنده در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت. همچنین شرکت های تولید کننده ماشین ها و ادوات و تجهیزات کشاورزی تولیدات خود را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، کنفرانس ها و سمینارهای مختلفی با حضور و استقبال اساتید مرکز تحقیقات، مدیران امور زراعت کشور، کشاورزان پیشرو، مروجین و اساتید دانشگاه ها، کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی نیز برگزار شد.

مهندس کشاورز معاون امور زراعت، دکتر زند معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس شریعتمدار مشاورعالی وزیر جهاد کشاورزی، دکتر نجفیان رییس موسسه تحقیقات اصلاح وتهیه نهال و بذر، مهندس صفایی رئیس سازمان تعاون روستایی کشور، قائم مقام و مدیران معاونت امور زراعت، مدیران ترویج ستادی، معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت سازمانهای جهاد کشاورزی استان ها، مدیران شرکت های خصوصی داخلی و خارجی و رییس و قائم مقام انجمن کشاورزی آلمان از جمله بازدیدکنندگان این نمایشگاه بین المللی بودند.

مهندس کشاورز، معاون امور زراعت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال این فرصت مناسب با کمک انجمن کشاورزی آلمان  برای فعالان بخش کشاورزی در زمینه نهاده ها و بذر در کشور ایجاد شده، اظهارداشت: این رویداد جهت ایجاد فضای رقابتی بین شرکت های خصوصی و موسسات تحقیقاتی برای دسترسی کشاورزان به بهترین نوع نهاد ها و ماشین ها و ادوات انجام شده است.

خاطرنشان می شود شرکت برساز رویداد پارس با همکاری انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان تراکتور و کمباین، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماشین ها و ادوات کشاورزی و انجمن تولیدکنندگان تراکتور، کمباین، ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی، از 8 الی 11 مرداد 96 اولین نمایشگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی، باغبانی، نهاده ها و سیستم های آبیاری، دام و طیور، خدمات و صنایع وابسته ماشین آلات و تجهیزات وابسته را در مرکز نمایشگاهی شهرآفتاب در تهران برگزار شد.